Logo-Lindicus
Logo-Lindicus

ADMINISTRATIEF BEHEER

Feilloos administratief beheer, een must voor elke syndicus. 
Als eigenaar van een appartement of woning in een mede-eigendom, verwacht je van je syndicus een feilloos administratief beheer. Maar wat houdt dat eigenlijk in?

Eerst en vooral staat een syndicus in voor het beheer van de gegevens van de eigenaars en de leveranciers in een goed georganiseerd systeem. Dit zijn onder andere de namen, adressen, telefoonnummers, e-mail, rekeningnummers, …. Deze gegevens worden veilig opgeslagen en bewaard volgens de GDPR-wetgeving.

Verder houdt een syndicus zich dagelijks bezig met communicatie naar de mede-eigenaars via alle mogelijke kanalen. Dit door hun vragen (telefonisch – mail) te beantwoorden en hen op de hoogte te stellen van het reilen en zeilen in hun gebouw. De syndicus zorgt voor een open en duidelijke communicatie binnen de kortst mogelijke tijd.

Het organiseren van de jaarlijkse algemene vergadering behoort ook tot het administratief takenpakket van de syndicus. Het opstellen van de dagorde, het tijdig versturen van de uitnodiging, het reserveren van een zaal, het nemen van de notulen, het versturen van deze notulen en het uitvoeren van de beslissingen vallen onder de verantwoordelijkheid van de syndicus.

Het beheren, bijhouden, vernieuwen en ondertekenen van de contracten zoals schoonmaak, onderhoud lift, … valt ook onder het takenpakket van de syndicus.